دسته‌ها
وبلاگ

مفهوم ایدئولوژی در بازی‌های ویدیویی؛ ورای عینیت دیجی‌کالا مگ | gamepanjom

مفهوم ایدئولوژی در بازی‌های ویدیویی؛ ورای عینیت دیجی‌کالا مگ | gamepanjom

به صورت میانگین، هر قسمت از این مجموعه تقریباً ۳۲ میلیون بیننده در ایالات متحده داشت. در پی موفقیت‌ «آنچارتد» و فروش 407 میلیون دلاری‌ش، گروه سینمایی سونی پیکچرز تصمیم گرفت تا سرمایه‌گذاری‌های بیشتری را در بخش ساخت عناوین اقتباسی از بازی‌های انحصاری خود انجام دهد. این تصمیم سونی، باعث ساخت آثار موفقی همچون «گرن توریسمو» در سال 2023 شد. همچنین سونی درنظر دارد تا یک لایواکشن منحصربه‌فرد از بازی «گوست آف توشیما» به کارگردانی چاد استاهلسکی خلق کند. البته این تلاقی ایدئولوژی‌ها جنبه‌های مثبتی هم فراتر از آثار منفی بالقوه برروی فرهنگ و فکر جامعه دارد؛ مثلا همین طیف غیرقابل تصور و لایتناهی ایدئولوژی‌ست که در نهایت به تمام آثار رنگ و نقش متفاوتی می‌دهد.

  • شاید هم بتوانیم بگوییم که روایت نوعی معنا را بیان می‌کند و آن معنا را به گونه‌ای خاص مشخص می‌کند.
  • بازیکنان می‌توانند با مهد کودک‌ها، پاساژها، دفترهای کاری و کلیساهایی که روی ایستگاه تایتان (Titan Station) قرار دارند – زمینه‌ی باورپذیری که بازیکنان می‌خواهند به همان اندازه که از آن فرار کنند، درکش کنند – احساس همذات‌پنداری کنند.
  • این تصمیم سونی، باعث ساخت آثار موفقی همچون «گرن توریسمو» در سال 2023 شد.
  • نمی‌توان فهرستی از جهان‌های برتر گیم ساخت و در آن به قلمروی پادشاهی قارچ اشاره نکرد.
  • بنابراین به عقیده‌ی برخی رابطه‌ی بین بازیکن و آواتار یک رابطه‌ی مصنوعی است.
  • چرخ‌دنده‌های جنگ با تکیه بر زمینه‌ی داستانی‌اش تاریخچه‌ای برای خود می‌سازد و با وجود منش داش‌مشتی‌وار و خودخفن‌پندار شخصیت‌هایش، همه‌ی جنبه‌های آن در کنار هم اثری اصیل می‌سازند.
  با ۱۰ عجایب طبیعی زیبای جهان از نزدیک آشنا شوید قسمت اول کجارو | gamepanjom

به معنای “بازیکن علیه محیط” است و به بازی‌هایی اشاره دارد که در آن‌ها بازیکنان با دشمنان و موانع غیرواقعی و ساخته‌شده توسط بازی مبارزه می‌کنند. ورود ایده‌های جدید و خلاقیت، وجه اشتراک بازاریابی محتوا و ساخت بازی های رایانه‌ای به شمار می رود. امروزه بازاریابی محتوا بیش از پیش نیازمند حضور عناصر جدید برای عرضه به مخاطبین خود است. بازی رایانه ای به عنوان یک رسانه می تواند یکی از گزینه‌های بسیار مناسب برای تولید و انتقال محتوا تلقی گردد.

نمونه کار های تولید محتوا

هر چقدر که بیشتر در این بازی گشت و گذار کنید، می‌توانید حرکات جدیدی یاد بگیرید و از این حرکات برای پیروز کردن تیم خود استفاده کنید و البته باید یاد بگیرید که از دروازه خود هم دفاع کنید. این محتویات معمولا کمپین‌های داستانی جدیدی را به بازی اضافه می‌کند که هر بار سراغ یک المان جذاب از گیمپلی بازی می‌رود. به عنوان مثال،‌ در یکی از رویدادهای فصلی، شما باید در مسابقه ماهی‌گیری شرکت کنید که سازندگان در آن المان های جدیدتری اضافه کرده‌اند که شبیه ماهی‌گیری‌های همیشگی نیست. لودولوژیست‌ها با تایید برخی از یک یا چند ادعای زیر، استدلال می‌کنند که بازی‌های ویدیویی اساسا بازی هستند.

رتبه بندی بهترین بازی‌های بتمن؛ 7 بازی برتر از شوالیه تاریکی

ویلسون ادعا کرد که وقتی متوجه شدیم که این کار نویسنده‌ی نهفته است، دلیل کمی وجود دارد که فرض کنیم فیلم به یک راوی نیاز دارد. با پیشرفت بازی‌های آنلاین اکنون می‌توان با میلیون‌ها بازیکن در سراسر دنیا ارتباط برقرار کرد. بیش از 70 درصد از افراد، بازی های ویدیویی را با دوستان خود انجام می‌دهند، انجام بازی های آنلاین و تعامل با بازیکنان واقعی در دنیای مجازی می‌تواند، روابط اجتماعی در واقعیت را  بهبود ببخشد. نمی‌توان فهرستی از جهان‌های برتر گیم ساخت و در آن به قلمروی پادشاهی قارچ اشاره نکرد. به‌هرحال، این دنیای عجیب‌غریب که انگار حاصل توهمات مواد روان‌گردان است و برای اولین بار در برادران سوپر ماریو معرفی شد، صنعت گیم را چند گام جلو برد و باعث شد برادران سیبیلو، ماریو و لوییجی، به نمادهای صنعت گیم تبدیل شوند. جهان ماریو پر است از دشمنان دیوانه/فراموش‌نشدنی مثل کوپاها (Koopa Troopers)، گومباها (Goomba) و خجالتی‌ها (Shy Guys).

  این بازیگر کره‌ای همیشه زیباترین لباس‌ها را می‌پوشد اما او را نمی‌بینید؛ باور نمی‌کنید؟ این تصاویر ثابت می‌کنند! چی بپوشم

۱۹. سرقت بزرگ اتومبیل (Grand Theft Auto)

با این حال، اگر به جای آن دیدگاه بازیکن خیالی را تأیید کنیم، می‌توانیم المان اکتشاف را به گونه‌ای تحلیل کنیم که اهمیت آن را در داستان‌سرایی بازی‌های ویدیویی تشخیص دهیم. کاوش روشی است که به وسیله‌ی آن بازیکن خیالی بخش وسیع‌تری از احتمالات روایت را درک می‌کند. اگر بازیکن را به‌ عنوان یک شخصیت در داستان بازی تحلیل کنیم، آنوقت این نقشی که بازیکن بازی می‌کند، در همان دنیای تخیلی شخصیت‌های دیگر بازی وجود دارد. شخصیت‌ها به‌ عنوان موجوداتی که همه در یک جهان وجود دارند، باید بتوانند با یکدیگر تعامل داشته باشند. با این حال، علی‌رغم اینکه بازیکن قادر است به طور فرضی آواتار را کنترل کند، آواتارها و NPCها فقط می‌توانند با یکدیگر تعامل داشته باشند و در واقع نمی‌توانند با بازیکن به عنوان شخصیت در تعامل باشند.