صنعت بازی ویدئویی ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد | gamepanjom
چاقو پرتابکنها (Knife Throwers) در دو ارتفاع مختلف چاقوی خود را پرتاب میکردند و برای نابود کردنشان باید حتماً دو بار به آنها ضربه وارد میکردید. درنهایت تامتامها (Tom Toms) را داشتیم که نسبت به سایر دشمنانِ بازی، قد کوتاهتری داشتند و علاوهبر آنکه میتوانستند به توماس بچسبند، اگر در بازی در حالت نشسته قرار داشتید، تامتامها با پشتکزدن به سر توماس ضربه وارد میکردند. در طبقات زوج بازی اما بازیکن باید با دشمنان دیگری مانند توپها و گلدانهایی که از سقف سقوط میکردند، مارها، حشرات سمی و اژدهایان نیز مبارزه میکرد. با تمام شدن دور سوم، بازی بار دیگر از اول آغاز میشد؛ اما اینبار بار هدفها با سرعت بیشتری ظاهر میشدند و به همان میزان هم بازیکن باید عکسالعمل سریعتری نشان میداد. اگر بازیکن به اشتباه یکی از اهالی بیگناه شهر را مورد اصابت قرار میداد یا آنکه موفق نمیشد در زمان تعیین شده، تمامی خلافکارها ها را نابود کند، یکی از جانهای خود در بازی را از دست میداد. در صورت از دست دادن تمامی جانهای خود، گیم اور میشدید و باید بازی را از ابتدا آغاز میکردید.
- دومین نسخه از بازیهای سایلنت هیل همچنین در سال ۲۰۰۲ میلادی برای پلتفرم ویندوز نیز ارائه شده است.
- در ادامه برخی از ارجاعات بازی مکس پین به آثار سینمایی را باهم مرور میکنیم.
- در اواخر حیات اورواچ ۱، به نظر میرسید که این کمپانی تصمیمهای بسیار اشتباهی را در این بازی گرفته بود و کم کم تمام پلیرهای این بازی، از آن کوچ کرده بودند.
در این میان دالماسکا به عنون یک پادشاهی کوچک، بین کشورهای متخاصم گرفتار شده است. هنگامی که دالماسکا توسط آرکادیا مستعمره میشود، شاهزاده خانمش یعنی Ashe، یک جنبش مقاومت ایجاد میکند. در طول مبارزه، او با وان، یک ماجراجوی جوان که رویای تبدیل شدن به یک دزد آسمان را میبیند، ملاقات کرده و گروهی از متحدان به سرعت به آنها ملحق میشوند. خلاصه کردن داستان بازی پیچیده است، با این حال ریتم خوب آن باعث شده تا به عنوان یکی از بهترین داستانها در بازیهای ویدیویی با محوریت قدرت ارادهی آزاد باشد.
رتبه بندی بهترین بازیهای بتمن؛ 7 بازی برتر از شوالیه تاریکی
Halo ODST این فرصت را فراهم کرد تا بازیکنان – این بار از زاویهی دیدی کاملاً متفاوت – ببینند در زمین چه خبر است و این مسئله جنبههای بیشتری از جهان بازی را نمایان کرد. کشمکش با جنگ داخلی، سیاستهای نظامی و تکنولوژی نظامی همه به شکلگیری جهانی شگفتانگیز کمک میکنند که هر بار که اجازه پیدا میکنیم واردش شویم، جالب و تازه جلوه میکند. شاید بخش چندنفرهی هیلو واضحترین دلیل برای موفقیتش باشد، ولی جذابیت تاریخچهی باستانیاش دربارهی موجودات فضایی است که باعث میشود طرفداران – بدون شک برای چند دههی آتی – به این مجموعه و جهان جذابش رجوع کنند.
شروع مسیر تاریخچه بازی های ویدیویی
به این ترتیب به پایان یکی دیگر از مقالات تاریخچهی اولینها در صنعت ویدیو گیم رسیدیم. بازی MIDI Maze یک بازی شوترِ اولشخصِ تحتِ شبکه است (Networked First-person Shooter) که در سال ۱۹۸۷ میلادی توسط استودیوی Xanth Software F/X توسعه داده شده و توسط Hybrid Arts برای کامپیوترهای خانگی Atari ST عرضه شده است. نسخهای از بازی MIDI Maze برای کنسول گیمبوی با نام Faceball 2000 نیز به بازار عرضه میشود که یکی از پرطرفدارترین نسخههای این بازی هم بهحساب میآید.
صنعت بازی ویدئویی
در ابتدا قرار بود صحنهی کشتهشدن همسر مکس نیز ازطریق کاتسینی کوتاه بهنمایش گذاشته شود. هرچند تکنولوژی پایین آن روزگار مانع از ایجاد آن حسِ عمیقی میشد که سازندگان بهدنبالش بودند. به همین دلیل، بهجای نمایش صحنه بهقتل رسیدن همسر مکس ازطریق طراحی کاتسینی انیمیشنی، بازیکن کماکان ماجرا را از چشم مکسپین دنبال میکند و تنها صدای فریاد همسر او را حین کشتهشدن، از اتاق کناری میشنود. یکی از نکات قابلتوجه بازی مکسپین، استفاده سازندگان از کاتسینهای کمیکبوکی در روایت داستان بوده است.