تاثیر موسیقی بر بازی های ویدئویی بازی سنتر | gamepanjom
در این بازی شما کاپیتان کشتی خود هستید، کاروانهای اسپانیایی را به خاطر چیزهایی که دارند غارت میکنید و با ریش سیاه (Blackbeard) در کنارتان با نیروی دریایی بریتانیا مقابله میکنید. بلک فلگ اثری است که فانتزی بودن در نقش دزدان دریایی را که همه در دوران کودکی خود داشتهاند، به حقیقت تبدیل میکند و موسیقی متن آن از همان لحظهای که آن را اجرا میکنید، این واقعیت را با صدای بلند و واضح نشان میدهد. البته این محققان هم معتقدند که پرورش ذهنی در مقایسه با ورزش و فعالیت فیزیکی در تقویت مغز همچنان در اولویت دوم قرار دارد. اما در ورای این مسأله، شواهدی نشان میدهد که بازیهای ویدیویی میتوانند درمان مناسبی برای افسردگی و اختلالات تمرکزی باشند. بهتازگی یک تحقیق توسط متخصصان مغز و اعصاب دانشگاه کالیفرنیا نشان داده که تجربه بازیهای سه بعدی میتواند شکلگیری حافظه را تقویت کند.
- در واقع، موسیقی متن اصلی این عنوان، پرفروش ترین موسیقی متن بازی ویدیویی تمام دوران است.
- به عنوان جمعبندی باید گفت که موسیقی متن در حال حاضر بخشی جداییناپذیر از تجربه گیمرها از بازیهای ویدئویی است که به به غوطهور شدن و تاثیر احساسی گیمپلی میافزاید.
- موسیقی هنری است که بسیاری از مفاهیم عمیق را در ترکیب تنها چند نت ارائه میدهد.
- موسیقی متن این بازی میان گیتار آکوستیک آرام در طول صحنههای سفر و ارکستراسیون دراماتیک و گاها متفاوت در طول رویارویی با کولوسها در گردش است.
- تمام آهنگهای بازی مملو از کمانچهها، تارها و سازهای کوبهای پرانرژی و بعضا غمانگیز هستند که بلافاصله تصاویری از دریانوردی در دریاهای آزاد و فیلمهایی مانند دزدان دریایی کارائیب را در ذهن بازیکن تداعی میکند.
– موسیقیهای شاد میتوانند افسردگی و اضطراب را درمان کنند و حتی درد و بیماری بدن را نیز درمان کنند. گفته شده که این نوع از موسیقی در میان جمع افراد، اثردهی بهتر و بیشتری دارد (در مقایسه با فردی که تنها و بدون حضور هیچ کس به موسیقیهای شاد گوش میدهد). Ori بازی فوقالعادهای به شمار میرود و به نظرم آن طور که باید و شاید از آن تقدیر نشد. در واقع، بازی یکی از بهترین و البته زیباترین آثار دو بعدی خلقشده تا به امروز به شمار میرود و چه دنیاسازی و چه اتمسفر آن، همه و همه دست کمی از یک شاهکار ندارد. یادتان است که گفتم برخی از ترکها جادویی دارند که به این راحتیها فراموش نمیشوند؟ شاهکار Gustavo Santalalla یکی از همان شاهکارها به شمار میرود که حتی در سریال و نسخهی دوم بازی نیز شاهد استفاده از تم کلی آن در خلق ترکهای جدیدتر بودیم.
دلیل بازگشت وجه
سول در مصاحبهای میگوید که وقتی در کودکی بازی میکرده است به این نتیجه رسیده که تجربهای که سازندگان بازیها در اختیار مخاطبانش قرار میدهند، با موسیقی خوب میتواند تبدیل به تجربهای به مراتب بهتر شود. او پس از به اتمام رساندن دوران دبیرستان، دموهایی از موسیقی که فکر میکرد بازیهای ویدیویی باید از آن بهرهمند باشد آماده میکند و برای دو شرکت LucasArts و Square ارسال میکند. در حالی که او فکر میکند در LucasArts هرگز به کار او گوش داده نشده اما در Sqaure کار او مورد تحسین قرار گرفت و اینطور بود که تنها پس از دو هفته از ارسال کارش، او به استخدام این شرکت درآمد.
هارمونی در موسیقی: نوازش گوش و خلق احساسات
– موسیقیهایی که در رستورانها پخش میشوند، میتوانند بر میزان خرج پول تاثیر داشته باشند. بدین صورت که هرچه موسیقی اتمسفر آرامتر و ساکتتری را ایجاد کند، مدت زمان بیشتری مردم را نگه میدارد و در نهایت، منجر به خرج بیشتر توسط مشتری خواهد شد. پس حالا انگار میتوانیم درک نماییم که با صحبتهای گوش آزار میتوان قلب آدمی را کشت یا با محبتی گوش نواز، او را زنده نگه داشت. این صداها به ایجاد حس واقعگرایی و تقویت تاثیر موسیقی بر صحنه مورد نظر، کمک شایانی میکنند.
این بازی اکشن و کمتر قدردیده در عین حال خیرهکننده با موسیقی متنی کامل در سال ۲۰۱۱ منتشر شد. تصور اینکه گیمرها بدون موسیقی زیبا و ظریف C418 برای بارها و بارها به محیط بازی و ساختوساز در این بازی بازگردند، بسیار دشوار است. چه بازیکن در حال شکار الماس باشد و چه در حال دوری جستن از کریپرها یا صرفا در حال تامل و نظاره و تحسین مناظر پیکسلی بازی باشد؛ موسیقی متن اصلی ماینکرافتی به طور مداوم در حال القای حس و حال جادویی مداوم به گیمر است. موسیقی متن بازی نفس وحش با تمرکز بر اتمسفر و سادگی، به زیبایی دنیایی بدیع را پیش روی مخاطب میگذارد که در آن میتوان در چمنزارها سوار نسیم شوید و چتربازی کنید. در این موسیقی متن زلدای جدید، با ساختاری جدید و شجاعانه و تفسیری مبتکرانه، پیوندی عمیق با کلاسیکهای قدیمی خود برقرار کرده است.