آیا بازیهای ویدیویی در افزایش بروز خشونت موثرند؟ ایران اینترنشنال | gamepanjom
سیستمهای ذرات رفتار اجسام کوچکی را شبیهسازی میکنند که اثر بزرگتری مانند گرد و غبار، دود، آتش یا انفجار ایجاد میکنند. این افکتها میتوانند لایهای از واقعگرایی را به بازی اضافه کنند و آن را برای بازیکن جذابتر کنند. موتورهای فیزیک اغلب با استفاده از الگوریتمهای پیچیده برای محاسبه برهمکنش بین اجسام در زمان واقعی، تشخیص برخورد و پاسخ را به طور خودکار انجام میدهند.
- تحقیقات نشان داده است که بازیهای خشونتآمیز میتوانند باعث افزایش پرخاشگری و کاهش همدلی در کودکان شوند.
- هنگام انجام بازیهای ویدیویی، تمام قسمتهای مغز فعال میشود تا در سطح بالاتری تمرکز کند.
- در مورد جوانب مثبت بازیهای ویدیویی صحبت کردیم اما میدانیم که زیادهروی در هر چیزی مضر است.
- طراحان بازی را مطابق واقعیت شبیهسازی نکردهاند و مخاطب هدف آنها کاربران متوسط هستند نه کارشناسان جنگی.
- در مطالعهای به کودکان ۴ تا ۱۲ ساله یک بازی ویدیویی داده شد تا آنها را از اضطراب قبل از عمل دور کنند.
- فیزیک بازیهای ویدئویی زمینهای پیچیده است و توسعهدهندگان باید بین واقعیت و شرایط ناشی از محدودیتهای محاسباتی تعادل ایجاد کنند.
بههمین دلیل بازیکنان آنلاین احساس می کنند که دیگران به آنها نیاز دارند و باید وارد اینترنت شوند زیرا دیگران به آنها نیاز دارند. اختلال اضطراب اجتماعی به عنوان ترس مداوم از موقعیتهای اجتماعی به دلیل ترس از قضاوت و تحقیر توسط دیگران تعریف میشود. در حالی که افراد مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی ممکن است برای به حداقل رساندن اضطراب از ترک خانه اجتناب کنند، این میتواند کیفیت زندگی آنها را مختل کند.
بازیهای ویدئویی میتوانند مهارت غیرمنتظرهای را در شما تقویت کنند
در حین انجام بازیهای ویدیویی آنلاین، کودکان با افراد دیگر آشنا میشوند و ممکن است زبان و رفتارهای اشتباه را از آنها یاد بگیرند. همچنین تهدیدات زیادی برای کودک در انجام بازیهای ویدیویی آنلاین وجود دارد. بازیهای ویدیویی بر توانایی توجه کردن افراد، در حین انجام فعالیتهای دیگر تأثیر میگذارد. در شرایط بدتر میتواند منجر به سردرد، حالت تهوع، استفراغ و سرگیجه شود و در نتیجه بینایی هم ضعیف شود. این نوع بازیهای ویدئویی میتواند کودکان را نسبت به این اعمال خشونتآمیز، بیتفاوت کند.
بهبود خلق و اضطراب
بازی ذکر شده یک اثر Dungeon Crawling اول شخص است که در آن بازیکنان اتاقهایی با موضوع خشم، ناامیدی و ترس را کاوش میکنند. هر اتاق یک استاد دارد که به شرکتکنندگان میآموزد که چگونه با هر احساسی با خیال راحت برخورد کنند. این بازی توانست علائم اضطراب را در نوجوانان کاهش دهد و شرکتکنندگان گزارش دادند که بازی جذابتر از صحبت کردن صرف در رابطه با این مسائل است.
فیزیک بازی (بخش دوم)
اگر بخواهیم علائم اعتیاد به بازیهای ویدیویی را بررسی کنیم، باید موارد مختلف مانند رفتارهای وسواسی، کمبود خاص، مشکلات فیزیکی، انزوای اجتماعی، مشکلات در مدرسه و فریبکاری را بررسی کرد. لازم به ذکر است داشتن یک یا دو مورد از این موارد نمیتواند نشان از اعتیاد به بازیهای ویدیویی باشد، اما، در هر صورت بهتر است این رفتارها را زیر نظر گرفت تا در صورت تایید شدن اعتیاد به بازی برای حل آنها تلاش کرد. نشستن طولانیمدت در یک مکان و انجام بازیهای ویدئویی برای ساعات طولانی میتواند فعالیت بدنی کودکان را کاهش دهد.